OM MEG





Velkommen!

Jeg heter Tina og driver denne bloggen med et ønske om å inspirere andre til å gjøre sunnere valg i hverdagen. Jeg er utdannet personlig trener gjennom AFPT og studerer for tiden kostholdsveileder ved Tunsberg medisinske skole.

Med en stor interesse for helse, kosthold og trening er jeg stadig på jakt etter nye matoppskrifter, treningsmetoder og helserelatet informasjon. Jeg mener det er viktig å søke uavhengig informasjon og huske at det som virker for noen, nødvendigvis ikke virker for andre.

Jeg har prøvd ulike typer kosthold og dietter de siste årene og kommet frem til at det å finne sin egen livsstil og et kosthold som man trives med i lengden, er svært viktig. De fleste ønsker en varig endring fremfor å gjøre skippertak noen ganger i året, som ofte resulterer i tilbakefall til dårlige vaner. 

Det er faktisk mulig å komme dit hvor man foretrekker det som gjør godt for kroppen, i motsetning til det som bryter den ned.

Ved å gradvis gjøre endringer og føle på kroppen hvor godt det kjennes, bidrar til at det blir lettere å gjøre de sunne valgene.

Alle oppskrifter er uten hvitt raffinert sukker og hvetemel. Jeg liker å variere med å bruke ulike typer mel, melk og naturlige søtningstoffer. De fleste råvarer får man tak i på dagligvarebutikken, mens noen må man til helsekostbutikken for å få tak i.


Håper jeg kan inspirere til sunne gleder i hverdagen

 

Ta gjerne kontakt på tinahage@outlook.com

Peanut buttercups (sukkerfri)




Hei alle sammen!

Frister det med noe søtt midt i uken noen ganger?

Jeg har tenkt lenge på å lage disse og du verden så gode de er. Peanut buttercups er den nye favoritten, uten tvil! 

 

Velg en sjokolade etter eget ønske og smak

Jeg liker å bruke sjokolade med høyt kakaoinnhold, minst 70 prosent

 



 

 

Sukkerfri peanøtt buttercups (ca 20 stk)

Ingredienser

  • 100 gram valgfri sjokolade
  • 3 ss fint peanøttsmør (green choice økologisk peanut butter, creamy)
  • 4 ss fibersirup gold
  • 1/2 ts vaniljepulverr
  • 50 gram ekte smør
  • litt havsalt

 



 

 

 

Smelt sjokoladen over vannbad forsiktig. Fyll konfektformer i silikon eller i issjokoladeformer, som jeg har brukt her.

Pass på å smøre sjokoladen godt opp til kantene. Pass på at det er igjen litt sjokolade til å dekke toppen

Sett formene med sjokoladen i fryseren slik at det stivner

Ha peanøttsmør, fibersirup, vanilje og salt i en liten bolle. Bruk en gaffel og mos det så godt du kan sammen

Smelt 50 gram smør og rør det godt sammen med peanøttsmøret. Nå blir det flytende og er lett å fylle i sjokoladeformene

Ta sjokoladeformene ut og fyll opp med peanøttmassen, nesten til kanten. Husk at det skal være plass til å dekke den med sjokolade

Sett inn i fryseren i ca 10 minutter til peanøttfyllet er stivnet

Dekk toppen med sjokolade og sett i kjøleskapet eller fryseren til det stivner

Disse bør helst oppbevares i kjøleskapet

 

 




 

Ha en nydelig onsdag ♥

 

 

#matglede #matinspirasjon #oppskrift #sjokolade #peanøttbuttercups #sukkerfritt #fibersirup #konfekt #hjemmelaget #kosthold #helse

4 kommentarer

maiken elise

08.02.2017 kl.12:50

Hva er fibersirup gold å er det noe du får kjøpt i vanlig matbutikk? Disse så utrolig gode ut, skal testes ut så fort som mulig! Takk for tips og ha en super dag :-)

Tina Hage

08.02.2017 kl.12:57

maiken elise: Det er et fiberrikt alternativ til honning og sirup og fås kjøpt i velassorterte dagligvarebutikker eller helsekostbutikker! Jeg skal lage flere allerede til helgen :)
Tusen takk, i like måte!

Victoria Larsen

08.02.2017 kl.13:25

Disse ser himmelsk gode ut! Jeg må nok teste ut disse, tenker jeg :-D

Tina Hage

08.02.2017 kl.13:40

Victoria Larsen: så hyggelig, fortell meg gjerne hvordan de ble :)

Skriv en ny kommentar

hits