OM MEG





Velkommen!

Jeg heter Tina og driver denne bloggen med et ønske om å inspirere andre til å gjøre sunnere valg i hverdagen. Jeg er utdannet personlig trener gjennom AFPT og studerer for tiden kostholdsveileder ved Tunsberg medisinske skole.

Med en stor interesse for helse, kosthold og trening er jeg stadig på jakt etter nye matoppskrifter, treningsmetoder og helserelatet informasjon. Jeg mener det er viktig å søke uavhengig informasjon og huske at det som virker for noen, nødvendigvis ikke virker for andre.

Jeg har prøvd ulike typer kosthold og dietter de siste årene og kommet frem til at det å finne sin egen livsstil og et kosthold som man trives med i lengden, er svært viktig. De fleste ønsker en varig endring fremfor å gjøre skippertak noen ganger i året, som ofte resulterer i tilbakefall til dårlige vaner. 

Det er faktisk mulig å komme dit hvor man foretrekker det som gjør godt for kroppen, i motsetning til det som bryter den ned.

Ved å gradvis gjøre endringer og føle på kroppen hvor godt det kjennes, bidrar til at det blir lettere å gjøre de sunne valgene.

Alle oppskrifter er uten hvitt raffinert sukker og hvetemel. Jeg liker å variere med å bruke ulike typer mel, melk og naturlige søtningstoffer. De fleste råvarer får man tak i på dagligvarebutikken, mens noen må man til helsekostbutikken for å få tak i.


Håper jeg kan inspirere til sunne gleder i hverdagen

 

Ta gjerne kontakt på tinahage@outlook.com

Lun chorizo og jordbærsalat



 

God fredag!

Har du prøvd kombinasjonen chorizo og jordbær? Det er absolutt verdt å prøve! Spis den til middag, lunsj eller forrett. 

Med noen dråper balsamico eller balsamicosirup setter du virkelig prikken over i´en!

Oppskriften holder til to personer

 



 

 

Lun chorizo og jordbærsalat (2 porsjoner)

Ingredienser

  • 2 stk kinakål
  • 150 - 200 gram chorizopølse
  • 4-5 friske jordbær
  • 1 avokado
  • 100 -150 gram fetaost
  • noen dråper balsamico eller balsamicosirup
  • salt og pepper
  • 1 ss ekte smør til steking

 

Kutt kinakål i grove strimler. Stek den i smør på middels varme i en stekepanne, noen minutter. Krydre med salt og pepper

Skjær jordbær og avokado i skiver. Sett til side

Kutt chorizopølse i middels store biter. 

Fordel kinakålen på to tallerkener 

Stek chorizo noen minutter i en stekepanne på middels varme

Ha den over kinakålen sammen med avokado, jordbær og fetaost.

Ha noen dråper balsamico eller balsamicosirup over helt til slutt

 

 

God helg til dere alle! :)

 

 

#blogg #kosthold #salat #matglede #matinspirasjon #helg #fredag #oppskrift #forrett #middag #lunsj
 

Én kommentar

Iselin Renée

17.02.2017 kl.12:45

God fredag :)

Skriv en ny kommentar

OM MEG

Tina Hage

følg meg på instagram @tinahage

Siste innlegg

hits